پاورپوینت فصل ششم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (بازنمایی رکود و انحطاط تمدنی در جهان اسلام) اسعدی

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل ششم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (بازنمایی رکود و انحطاط تمدنی در جهان اسلام) نوشته محمد مصطفی اسعدی در قالب pptx و در حجم 90 اسلاید:

بخشی از متن:
انحطاط در لغت به معنای فروافتادن، پست شدن، یا عقب ماندن از اهداف پیش‌بینی شده است. در مفهوم تمدنی، انحطاط به معنای توقف پیشرفت و پس‌رفت از اهداف تعیین شده و از دست دادن جایگاه و شکوه گذشته است. در تمدن اسلامی، عوامل داخلی و خارجی به انحطاط اسلامی موثر بوده‌اند.
این عوامل شامل عناصری از جامعه اسلامی یا اقشار مختلف، و همچنین تأثیراتی از سوی عوامل خارجی است. با این حال، عوامل داخلی به طور معمول تأثیر بیشتری دارند و عوامل خارجی فقط زمانی می‌توانند ضربه‌ای به تمدن اسلامی بزنند که ضعف و چالش درونی وجود داشته باشد. بنابراین، اگر استقامت و پرهیزکاری در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، تأثیرات منفی عوامل خارجی کمتر خواهد بود.

عوامل درونی
بروز عوامل درونی انحطاط در تمدن اسلامی با پیشینه‌ای به قدمت شکل گیری این تمدن دارد. هم‌زمان با پیدایش هسته آغازین تمدن اسلامی، جریان‌های آسیب‌رسان به این مجموعه نیز به تدریج ظاهر شدند و نقش منفی خود را در مقاطع مختلف و حساس اجتماعی نشان دادند.
این نقش منفی هم در نسیبهای فرهنگی جامعه و هم در تاخیر در دستیابی به اهداف کلان تمدنی بروز یافت. به عنوان مثال، در مسیر حکومت اسلامی، این نقش منفی واضح بود. در ادامه، به بررسی عوامل داخلی انحطاط تمدن اسلامی می‌پردازیم.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 271 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 90

حجم فایل:221 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252