پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (الگوها و فنون آغازین در خانواده درمانی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (الگوها و فنون آغازین در خانواده درمانی) در قالب pptx و در حجم 57 اسلاید:

بخشی از متن: 
به طور آرمانی ، درمانگرها بسته به چهارچوب نظری ای که بر اساس آن کار می کنند، فنی را بر می گزینند که می تواند به کسب یک منظور خاص یا هدف مطلوب در یک موقعیت منتهی شود. احتمالا، عوامل شخصیتی درمانگر نیز در این میان نقش دارند و جذابیت چهارچوب خاصی را نزد او بیشتر می کند. 

درمانگر باید برای استفاده از هر فن دلیل موجه داشته، و نسبت به پیامدهای مورد انتظار آن در این نظام خانوادگی آگاه باشد. غالبا از درمانگرها انتظار می رود در کار بالینی روزمره به ابداع فنون خاص خود بپردازند، این فنون با مجموعه معینی از زنجیره تعاملهای خانوادگی تناسب داشته باشند، و خدمت بیشینه سازی تغییرات رفتاری قرار بگیرند.

 همچون سایر صورتهای درمان، عملا همپوشی قابل ملاحظه ای میان فنون مورد استفاده توسط دست اندرکاران رویکردهای مختلف وجود دارد. همنگونه که قبلا خاطرنشان ساختیم، خانواده درمانگر امروزی، نسبت به سابق، عملا و به رغم مبانی نظری خویش اشتیاق بیشتری برای ترکیب فنون دارد. 

فنون مداخله صرفا ابزار دستیابی به اهداف درمانی هستند. در عمل، برخی فنون زاییده یک چارچوب نظری اند؛ برخی دیگر، در پاسخ به نیازی فوریتی یا شاید تصادفأ از یک رویکرد دیگر اقتباس شده اند تعدادی از آنها ممکن است بیانگر شخصیت منحصر به فرد یک نفر باشند. لذا، انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای از لحاظ انتخاب یک شیوه ی درمانی خاص وجود دارد و به قضاوت بالینی درمانگر راجع به کاربرد آن برای یک خانواده خاص وابسته است؛
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3002 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:237 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252