گزارش کارآموزی در کارخانه کاشی پارس رشته حسابداری (کارورزی کارخانه کاشی رشته حسابداری)

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
دانلود گزارش کاراموزی کاشی پارس رشته حسابداری در 71 صفحه بصورت word قابل ویرایش جهت استفاده دانشجویان حسابداری در 4 فصل شامل فصل اول معرفی مکان کاراموزی فصل دوم هدف از تاسیس مجموعه فصل سوم تشریح روند کار و فصل چهارم ارائه نظرات و پیشنهادات طبق دفترچه راهنمای نحوه ارائه گزارش کاراموزی دانشگاه ها و موسسات آموزشی تهیه گردیده است در ادامه قسمت های از این گزارش کاراموزی حسابداری در کارخانه کاشی امده است

فهرست فصول
فصل اول 4
مقدمه و معرفی مکان کارآموزی 4
فصل دوم 7
هدف از تاسیس مجموعه 7
فصل سوم 12
تشریح روند کار 12
فصل چهارم 70
نتیجه گیری و پیشنهادات 70

بهای تمام شده تولید عموما در سه دسته تقسیم بندی می شود: مواد اولیه مستقیم، دستمزد مستقیم و سربار تولید.
مواد اولیه مستقیم عبارتند از موادی که به طور مشهود قابل ردیابی به واحد محصول هستند.
دستمزد مستقیم به دستمزد کارکنانی گفته می شود که فعالیتشان مستقیما صرف تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی می شود.
سربار تولید مخارجی است که بطور غیرمستقیم در رابطه با تولید محصول صرف میشود.
حسابداری بهای تمام شده مواد اولیه مستقیم
مواد اولیه، مواد خام و قطعات اصلی هستند که تولیدکنندگان در فرآیند تولید بکار می برند. مواد اولیه ای که به شکل مستقیم و مشهود قابل ردیابی در محصولات تکمیل شده باشند، مواد اولیه مستقیم نامیده می شوند.. برخی از اقلامی که در فرآیند تولید استفاده می شوند را نمیتوان به راحتی در محصول نهایی ردیابی کرد. اینها مواد اولیه غیرمستقیم محسوب می شوند. زیرا ارتباط فیزیکی آنها به دلیل بهای تمام شده ناچیزی که دارند ارزش ردیابی ندارد. مثل چسب مصرفی در کارخانه. مواد اولیه غیرمستقیم جزء سربار تولید در نظر گرفته می شود.
حسابداری بهای تمام شده دستمزد مستقیم
اگر بتوان کار بخشی از کارگران را مستقیم با تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی مرتبط کرد، به دستمزد این کارگران دستمزد مستقیم گفته می شود. در مقابل دستمزد کارگرانی که ارتباط مستقیم با فرآیند تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی را ندارند، دستمزد غیرمستقیم خوانده می شود. مثل دستمزد کارکنان انبار یا سرپرستان خط تولید. اینجا هم دستمزد غیرمستقیم به عنوان سربار تولید محسوب می شود.

هرچقدر میزان خودکار شدن در فرآیند تولید بیشتر شود، دستمزد مستقیم سهم کمتری را نسبت به کل بهای تمام شده به خود اختصاص خواهد داد.
حسابداری بهای تمام شده سربار تولید
سربار تولید شامل هزینه هایی است که به طور غیرمستقیم با تولید محصول در ارتباط هستند. سربار تولید هزینه هایی است که نتوانسته تحت عنوان مواد اولیه مستقیم یا دستمزد مستقیم دسته بندی شود.
سربار تولید شامل هزینه هایی همچون مواد اولیه غیرمستقیم، دستمزد غیرمستقیم، استهلاک ساختمان و ماشین آلات خط تولید، بیمه و مالیات و نگهداری امکانات کارخانه است.
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 3935 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:1,603 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    فایل ورد قابل ویرایش

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد قابل ویرایش