پاورپوینت رازموفقیت و استراتژی بازاریابی کوکاکولا، دانشگاه رقابت درجهان

دسته بندي : پاورپوینت » کسب و کار
تاریخچه شرکت کوکاکولا

شرکت‌های کمی‌وجود دارند که مانند شرکت کوکاکولا، تک محصولی باشند و تنها با همان یک محصول شناخته شوند. این شرکت از سال ۱۸۸۶ همین نوشیدنی سیاهِ شیرین را می‌فروخته و با همان نیز شناخته شده است. آنها با تبلیغات و آگهی‌های هوشمندانه خود ،جهانی را نسبت به این نوشیدنی تیره رنگ بیدار کردند.

در آتلانتا، جایی که ساختمان این شرکت قرار دارد، در بخش آگهی‌ها انبوهی از پوسترها و آگهی‌های مختلف دیده می‌شود. روی یکی از پوسترها نوشته شده: «کوکا بنوشید با لبخند!» یک طرف نقاشی نورمن راکوِل از پسربچه ای با یک شیشه کوکاکولا در حال ماهیگری به چشم می‌آید که مربوط به سال ۱۹۳۵ است؛ در جای دیگر تصویر بابانوئلی دیده می‌شود که کوکاکولا تصویرش را در قرن بیستم به محبوبیت عمومی‌رساند.

مدیریت مالی کوکاکولا

امروز درآمد کوکاکولا بیش از ۴۲ میلیارد دلار است. هر جایی به جز کوبا و کره شمالی در حال حاضری زیر سلطه و امتیار این شرکت است گستردگی نظام توزیع این شرکت و بازاریابی فوق العاده حرفه ای آن باعث شده بسیاری از کمپین‌ها برای پیشبرد اهداف خود استراتژی‌های آن را دنبال کنند. اما اخیرا پرسش جدیدی مطرح شده: آیا کوکاکولا می‌تواند بیشتر از یک نوشیدنی باشد؟

پرسش بزرگ تری که مطرح می‌شوداین است که آیا اصولا شرکت‌هایی که با یک محصول خاص به عنوان برندی جهانی یا عمومی‌شناخته شده اند، می‌توانند محصولات دیگر را نیز به شکل موفقیت آمیزی تولید کنند؟

حرکت کردن از شرکتی تک محصولی به شرکتی چند محصولی چندان ساده نیست؛ اما گاهی شرایط ایجاب می‌کند که شرکت‌ها شانس خود را در دیگر محصولات نیز امتحان کنند. شرکت کوکاکولا مدتی است که تحت فشار قرار گرفته و سعی دارد قدم‌هایی آن سوی نوشیدنی‌ها بردارد.

براساس گزارش هفته نامه اکونومیست، بسیاری از دولت‌ها در کشورهای مختلف، محصول کوکاکولا را یک محصول خاص دیده اند که باید مالیات نوشیدنی به آن تعلق بگیرد. حالا کوکاکولا بیشترِ چشم امیدش به خرید آنلاین مشتری‌هاست. در این بین بسیاری از سرمایه گذاران نیز اصرار دارند که حاشیه سودِ ۲۴ درصدیِ آن نیز افزایش پیدا کند.

درآمدکوکاکولا

جورج پائولو لمان موسس شرکت «تری جی» که یک شرکت خصوصی است ادعا کرده می‌تواند شرکت کوکاکولا را تنها با ۲۰۰ نفر نیرو بچرخاند. برنامه‌هایی نیز برای بررسی بهره وری صورت گرفته تا میزان آن کاهش پیدا نکند. اگر این روش جواب بدهد تا سال ۲۰۱۹ حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار پس انداز می‌شود. اما اگر چنین اتفاقی در دنیای نوشیدنی‌ها رخ بدهد یعنی درآمد این شرکت‌ها تا پایان امسال بیش از ۷ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهدکرد.

تولید سبدمحصولات

اما فکر اصلی که پشت این قضیه است می‌گوید این شرکت با چنین کاری، چابک تر می‌شود و به سوددهی می‌رسد. اما در بین تمامی‌این اقدامات متهورانه، یک مورد از همه عجیب تر است. رییس جدید شرکت کوکاکولا به فکر تنوع بخشی است و قصد دارد محصولات جدیدی تولید کند.

کوکاکولا سال‌هاست که با همین یک محصول خود شناخته می‌شود اما اکنون قصد دارد محصولات جدیدی روانه بازار کند. آقای کوئینسی رییس این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد: «کوکاکولا تاکنون موفق شده محصول اصلی خود را به انداه کافی به عنوان محصولی درجه یک به جهان معرفی کند.»

این شرکت تا سال ۱۹۵۵ تنها محصولی که می‌فروخت، نوشیدنی کوکاکولا بود. درواقع این شرکت یا همان نوشیدنی مشکی رنگ را تولید می‌کرد و یا محصولاتی مشابه آن تولید می‌کرد مثلا اسپرایت یا فانتا را روانه بازار می‌کرد. هرچه میزان نوشیدنی‌ها بیشتر می‌شد، سودی که از آنها به دست می‌آمد نیز بیشتر می‌شد. مدیرها دائم شیشه‌ها و قوطی‌های کوکاکولا را بزرگ تر می‌کردند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند.

نتیجه این استراتژی، خیره کننده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته نیمی‌از نوشیدنی‌هایی را که در دنیا مصرف شده، شرکت کوکاکولا تولید کرده است. تحقیقات یورومانیتور نشان می‌دهد این شرکت به یگانه شرکت در این زمینه تبدیل شده است.

البته در بسیاری از کشورها، بازار نوشیدنی‌های گازدار به نظر ثابت و یکنواخت می‌آید. در امریکا میزان مصرف نوشیدنی‌های گازدار در ازای هر نفر، در دهه ۹۰ میلادی به اوج خود رسید. در آن زمان هر نفر ۵۳ گالن نوشیدنی گازدار مصرف می‌کرد. اما از آن زمان تاکنون، سطح مصرف این نوشیدنی دود ۷۵ درصد کاهش یافته است.

آب معنی در سبد تولیدی کوکاکولا

بررسی‌های اکونومیست نشان می‌دهد حتی سال گذشته میزان مصرف نوشیدنی‌های بدون قند که زمانی به عنوان نوشیدنی‌های سالم شناخته می‌شد نیز کاهش یافته است. هرچه مصرف کنندگان نسبت به شیرین کننده‌های مصنوعی و مواد شیمیایی آگاه تر می‌شوند میزان مصرف آنها نیز کمتر می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار میزان مصرف آب معدنی در آمریکا از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و قندی پیشی گرفت. تولیدکنندگان نوشیدنی‌های گازدار باید مقابل دولت‌ها بایستند.

فرانسه، نروژ و شهرهای فیلادلفیا و برکلی جزو مناطقی هستند که دولت در آنها مالیاتی سنگین برای نوشیدنی قندی قرار داده است. بریتانیا نیز از سال آینده، مالیات مورد نظرش را اعلام خواهدکرد. اما مدیرعامل جدید شرکت کوکاکولا، اینها را چالشی می‌بیند که باید با روش‌های نوین به جنگ آن برود. این شرکت میزان قند موجود در نوشیدنی‌های تولیدی اش را کاهش داده، البته میزان آن را در کوکاکولای اصلی هنوز حفظ کرده است.

سرمایه گذاری برروی سایر نوشیدنی ها

علاوه بر آن، روی دیگر نوشیدنی‌ها نیز سرمایه گذاری‌هایی کرده ست. مثلا این شرکت اخیرا نوعی نوشیدنی معرفی کرده که از سویا تهیه شده است. محصولات دیگری نیز وجود دارد که اکنون این شرکت روی آنها کار می‌کند مثل چای سرد که برآورد شده فروش آن از یک میلیارد دلار نیز بیشتر بشود.

مدیرعامل جدید در شرکت کوکاکولا قصد دارد از این طریق، به صورت تدریجی محصولات جدید را روانه بازار کند و در عین حال محصولات قدیمی‌را نیز حفظ کند. او گفته است: «مسیر ما کاملا مشخص است؛ اگر همه کارها را به درستی انجام بدهیم، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنم.» حالا کوکاکولا به دنبال تولید آبمیوه‌های متفاوتی است که بتواند خود را با آنها نیز به دنیا معرفی کند. اما هنوز هم کوکاکولا ۷۰ درصد از تولیدی‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد.

دیباچه

استراتژی های بازاریابی برند کوکاکولا که آن را معروف‌ترین برند جهان کرده است

مورد کاوی استراتژی‌های کوکاکولا

مورد کاوی استراتژی‌های کوکاکولا-استفاده از یک فرمول منحصر به فرد

مورد کاوی استراتژی‌های کوکاکولا-طراحی لوگو با یک فونت بی‌انتها

توزیع در بطری‌های اختصاصی

واگذاری مسئولیت حفاظت از استانداردهای برند به خرده‌فروشان

ثابت نگه داشتن قیمت مصرف کننده به مدت ۷۰ سال

استفاده از روش تبلیغات دهان به دهان برای توسعه برند

استراتژی های بازاریابی کوکاکولا

مورد کاوی استراتژی‌های کوکاکولاازمنظرتوسعه محصول وپیشتازرقابت

استراتژی بازاریابی نوشابه کوکاکولا چیست-چشم انداز متفاوت به آینده

مزیت رقابتی کوکاکولا چگونه اجرا می شود؟

کنترل هزینه محصولات ،فرصت های طلایی برای جوانان وتعامل استراتژیک با مشتریان

استراتژی توزیع برای کوکاکولا

تجزبه و تحلیل بازار در استراتژی بازاریابی کوکاکولا

استراتژی بازاریابی شرکت کوکاکولاازمنظرتنوع محصولات-بیش از نوشابه

استراتژی بازاریابی شرکت کوکاکولاازمنظرتنوع محصولات- فراترازیک محصول

خبربد برای مدیران بد

۶ اشتباه در برندسازی که برند شما را نابود می کند-مطالعه موردی شرکت کلگت

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند– آمازون صمیمی شوید

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟-شادی و سعادت بفروشید: کوکاکولا

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟- با وعده هات زندگی کن:فدکس

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟-باحال باشید:اپل

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟-باحال باشید:تجربه طراحی کنید:تارگت

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟-باحال باشید:باثبات باشید فورد

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟-نگرش توان انجام دادن :نایک

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟-ارتباطات راجعل کنید استارباکس

بارزترین نمونه های شکست برند-نیو کوک کوکا کولا

بارزترین نمونه های شکست برند-نیو کوک کوکا کولا

بازاریابی کوکاکولا به شکل مطالعه موردی – Case study

مطالعه موردی بازاریابی کوکاکولا-تحقیقات بازار در روزهای اول

استراتژی بازاریابی در روزهای اول

ایده بطری

کوکاکولا در سراسر جهان

استراتژی های بازاریابی کوکاکولا

آماربازاریابی کوکاکولا

بررسی شیوه کسب و کار کمپانی کوکاکولا

استراتژی بازاریابی کوکاکولا

استراتژی بازاریابی کوکاکولا- حمایت مالی و تعهدنسبت به محیط زیست

استراتژی بازاریابی کوکاکولا-تضمین کیفیت محصولات

جهانی شدن برند

پادشاهی کوکاکولا

داستان شکل گیری برندکوکاکولا

فرمول ساخت

تسخیردنیا

حقایقی جالب درمورد برند کوکاکولا

استراتژی بازاریابی برند کوکاکولا

لوگوی ممتاز

۹ مورد از راهکارهای عجیب و غریب کمپانی کوکاکولا در حوزه ی تولید و بازاریابی

ذائقه مشتریان یا نوستالژی قدیمی!

تحلیل سوات برند کوکا کولا

بررسی شیوه کسب و کار کمپانی کوکاکولا

جنبه های کلیدی کسب و کار کوکا کولا

سهم بازاریابی کوکاکولا در بازار

پنج درس از استراتژی بازاریابی جدید کوکاکولا

با۱۰۱اسلاید تخصصی


دسته بندی: پاورپوینت » کسب و کار

تعداد مشاهده: 3714 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 101

حجم فایل:5,558 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    101اسلاید