پاورپوینت کارآفرینی درورزش، رمز موفقیت کارآفرینان اجتماعی دربازارهای جهانی

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی و ورزش
پاورپوینت کارآفرینی درورزش، رمز موفقیت کارآفرینان اجتماعی دربازارهای جهانی

دراین نوشتار ضمن تحلیل کارآفرینی ورزش در۱۰۴اسلاید تخصصی ،به داستان های موفق کسب و کارهای ورزسی و کارآفرینان برتر کسب وکار ورزشی ، از جمله:
نایک.آدیداس.توپ جابولانی که در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰مورد استفاده قرار گرفت.وکارآفرین موفق محصولات ورزشیRachel.Zietsبه صورت مطالعه موردی پرداخته شده است.

ورزش به ساختار اجتماعی بیشتر کشورهای جهان گره خورده است و چشم‌انداز منحصر‌به‌فردی از کارآفرینی فراهم می‌کند.

کارآفرینی در ورزش، حوزه‌ به‌سرعت در حال رشدی از کارآفرینی و تحقیقات مدیریت ورزش است. فرایند کارآفرینی در ورزش دربردارنده‌ فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی است که در زمینه‌ ورزشی انجام می‌شوند. ورزش در جایگاه یک صنعت، جزء بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان محسوب می‌شود و بر صنایع دیگر از جمله آموزش‌و‌پرورش و گردشگری تاثیر می‌گذارد که خود آن‌ها هم بر نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی تمرکز یک‌پارچه‌ای دارند.

ورزش به ساختار اجتماعی بیشتر کشورهای جهان گره خورده و چشم‌انداز منحصر‌به‌فردی از کارآفرینی فراهم می‌کند. فرایند کارآفرینی در ورزش را معمولا سازمان‌ها، افراد یا دولت‌هایی آغاز می‌کنند که هم در حوزه‌ اقتصادی و هم اجتماعی حضور موثری دارند.

فعالیت‌های کارآفرینی در ورزش تحت‌تاثیر توسعه‌ تکنولوژی بوده که با انتشار اطلاعات و ایجاد بازارهای جدید بین‌المللی جدید افزایش یافته است. هدفِ این مطلب آشنایی خواننده با دید نظری در تحقیقات کارآفرینی در ورزش با تمرکز بر ماهیت کارآفرینی اجتماعیِ آن است.

پژوهش‌های گذشته نگرانی در مورد فقدان توسعه‌ نظری در پژوهش کارآفرینی را برجسته کرده‌اند. هدف این مطلب پر کردن شکاف بین ورزش و کارآفرینی اجتماعی و تحقیقات نوآوری اجتماعی است.

کارآفرینی در ورزش شامل کارآفرینانی می‌شود که از فرصت‌های حاصل از شبکه‌هایشان استفاده می‌کنند و با شناسایی حوزه‌هایی که می‌توانند در آن‌ها موثر باشند، منابع موجود را بهبود می‌بخشند. کارآفرینی در ورزش، شناسایی شرایط و رویه‌هایی است که سرمایه‌گذاری‌های تجاری ناگهانی با گرایش اجتماعی در آن‌ها شکل گرفته است.

کارآفرینی ورزش تا حد زیادی در ورزش حرفه‌ای رخ می‌دهد که روی سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی اجتماعی تاثیر می‌گذارد. ورزش‌های حرفه‌ای به چهار گروه اصلی خدمات‌رسانی می‌کنند: «طرفداران بر اساس میزان حضور، بینندگان تلویزیونی و خرید کالاهای تیم؛ تلویزیون و سایر رسانه‌ها، ادغام دست‌یابی حق گسترش منحصربه‌فرد، دولت و سایر سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در ساخت امکانات ورزشی، حمایت‌های مالی یا خرید کامل تیم توسط شرکت‌ها و حتی دولت‌ها».

لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای کسب‌وکارهای خصوصی هستند که برای سرگرمی ارائه‌شده، از مصرف‌کنندگان هزینه دریافت می‌کنند؛ شیوه‌ نوآورانه‌ای که این سازمان‌ها می‌توانند از راه آن سود کلی و سهم بازار را افزایش دهند.

هم لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای و هم آماتور کارآفرین هستند. در حقیقت، طبیعت ورزش به این معناست که کاملا در جامعه هم آمیخته شده است. علاوه‌بر انگیزه‌های سودآور برای کارآفرینی در ورزش، مدیران شرکت‌های مرتبط با ورزش با کنترل قدرت ورزش به‌منظور دستیابی به اهداف عموم و اجتماع هم می‌توانند عملکرد اقتصادی‌شان را افزایش دهند.

اهمیت کارآفرینی در ورزش

کارآفرینی مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با معرفی محصولات و خدمات به بازار است؛ می‌تواند شامل ایجاد سازمان‌های جدیدی نیز باشد که به محیط اجتماعی اقتصادی وابسته هستند. کارآفرینی در ورزش، ایجاد و حفظ ثبات سرمایه‌گذاری تجاری را با تمرکز بر اهمیت فعالیت‌های تجاری بهبود می‌بخشد.

این حوزه از کارآفرینی با بهره‌گیری از جهانی‌شدن و سبک زندگی کارآفرینانه، ترغیب به سرمایه‌گذاری‌های تجاری جدید می‌کند و می‌تواند برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های تجاری، در مسیری فراتر از منابع موجود حرکت کند.

هدف کلیِ این مطلب نزدیک شدن به فرآیند کارآفرینی کشف، تصویب، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار برای تمرکز بر کارآفرینی ورزشی در بخش اجتماعی است. رفتارهای کارآفرینی ورزشی همچون رفتارهای ریسک‌پذیر، ناشی از پیچیدگیِ بازار جهانی است که شامل حیطه‌های ورزشی مختلفی می‌شود. این حیطه‌ها هم شامل تیم‌های ورزشی حرفه‌ای می‌شوند که برای درآمدزایی تشکیل شده‌اند و هم ورزش‌های همگانی که بدون هدف درآمدزایی در جوامع محلی انجام می‌شوند.

اهمیت کارآفرینی در ورزش

کارآفرینی ورزشی با کاربرد استراتژی‌های کارآفرینی برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری ارتباط دارد. روش این کارآفرینی استفاده از مهارت‌های اجتماعی و دانش بازار است. یکی از وظایف مهم مدیران، مراقبت دائم از تغییرات بازار است. کارآفرینان برای شناسایی فرصت‌های بازار، معمولا از اطلاعات نامتقارنی استفاده می‌کنند. این کاربردهای مختلفِ کارآفرینی در ورزش، مربوط به منشأ کارآفرینی می‌شوند.

برای نخستین بار، شومپتر (۱۹۱۲) اصطلاح «کارآفرین» را برای اشاره به فردی استفاده کرد که نوآور است و به‌دنبال فرصت می‌گردد. از زمان مطلب اصلی شومپتر تا کنون، کارآفرینان همچنان نقش مهمی در رشد اقتصادی جوامع خود ایفا می‌کنند. اخیرا یکی از راه‌های تقویت رشد اقتصادی از طریق برون‌سپاری بوده است، که خودش به عنصر رایجی در محیط کسب‌وکار ورزشی دنیا تبدیل شده است.

کارآفرینی شامل افرادی در محیط ورزشی است که ذهنیتی را توسعه می‌دهند که نوآوری را تقویت می‌کند. ذهنیت کارآفرینی این‌طور تعریف می‌شود: «شیوه‌ تفکری درباره‌ کسب‌وکار که بر ایجاد فرصت‌هایی در شرایط نامطمئن تمرکز دارد و با چشم‌اندازی رشدگرا، انعطاف‌پذیری، خلاقیت، نوآوری و تکرار همراه است.» کارآفرینان ورزشی با جست‌وجوی روندها و فرصت‌های آتی، تغییرات مداوم و نوآوری را تقویت می‌کنند.

بنابراین کارآفرینان ورزشی می‌توانند افرادی باشند که با ایجاد سرمایه‌گذاری کارآفرینانه، در حیطه‌ ورزشی نوآور، فعال و ریسک‌پذیر هستند. این کارآفرینان می‌توانند در صنعتی خاص یا در حوزه‌ ویژه‌ای همچون ورزش صاحب تجربه باشند.

کارآفرینان برخلاف مدیران، به‌احتمال زیاد به‌صورت فعالانه برای منابع سود بکر و بالقوه در جست‌وجو هستند. مطالعه‌ جالبی درباره‌ کارآفرینان نشان می‌دهد که مشاهیر کارآفرینیِ منطقه‌ شیکاگو بیشتر به‌دنبال کسب اطلاعات از ارتباطات شخصی بودند تا منابع اطلاعاتی عمومی همچون مجله‌ها و روزنامه‌ها. بنابراین، کارآفرینان ورزشی می‌توانند قابلیت‌های خود را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسعه دهند. نمونه‌ اخیر از این کارآفرینان ورزشی لبران جیمز (LeBron James) است که پیش از آنکه با تیم بسکتبال حرفه‌ای قرارداد ببندد، قراردادهایی با نایک و آپر دک به‌ارزش بیش از ۹۰ میلیون دلار امضا کرد.

کارآفرینی در ورزش و نوآوری اجتماعی

کارآفرینان ورزشی در فعالیت نوآورانه‌ای درگیر هستند که توانایی آن‌ها را برای استفاده‌ خلاقانه و پویا از منابع افزایش می‌دهد. بنابراین کارآفرینان ورزشی افرادی هستند که ایده‌ها، اطلاعات و روش‌ها را با هدف به‌کارگیری در سرمایه‌گذاری تجاری ایجاد می‌کنند. در بسیاری از موارد، کارآفرینان فعالانه به‌دنبال فرصت‌ها نیستند، بلکه منفعلانه آن‌ها را جست‌وجو می‌کنند، یعنی پذیرای فرصت‌ها هستند، اما فعالانه در جست‌وجوی آن‌ها نیستند.

کارآفرینان ورزشی ظرفیتی شناختی دارند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات و خدمات جدید راکه در حال حاضر وجود ندارند، شناسایی کنند. ویژگی‌های شخصی کارآفرینان همچون خوش‌بینی و ریسک‌پذیری، با شناسایی فرصت‌ها در ارتباط هستند.

کارآفرینان ورزشی برای شناسایی فرصت‌ها در موضع منحصربه‌فردی قرار دارند، زیرا روی اطلاعات جدید درباره‌ صنعت ورزش جاری تمرکز دارند. دانش و خلاقیت کارآفرینان ورزشی است که سرمایه‌گذاری‌های تجاری شکل‌گرفته را هدایت می‌کند.

کارآفرینی مبتنی بر ورزش و نوآوری اجتماعی

عادات و سبک‌های کارآفرین ورزشی هم به سرمایه‌گذاری‌های تجاری جهت می‌دهند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر فعالیت بین‌المللی خود را افزایش داده‌اند که بخشی از آن در حوزه‌ ورزشی اتفاق افتاده است. وقتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بازاری خارجی فعالیت می‌کنند، دسترسیِ خود را به منابع درباره‌ دانش بازار افزایش می‌دهند.

برای کارآفرینان ورزشی، بین‌المللی کردن شرکت‌های سرمایه‌گذاری دسترسی بیشتری به منابع فراهم کرده است. کارآفرینان ورزشی، برای سرمایه‌گذاری تجاری باید به محیط‌های سازمانی و بین‌المللی مختلف توجه کنند.
کارآفرینی ورزش در پرتو جهانی‌شدن
جهانی‌شدن به‌عنوان موضوعی عمده در روابط بین‌الملل، ظرف چند دهه اخیر موجب بروز تغییراتی شگرف درنظام بین‌الملل شده است. جهانی شدن به‌عنوان یک فرآیند، اکنون یک حقیقت تاریخی است که تعاملات افراد در کشورهای مختلف را افزایش می‌دهد آنها همدیگر را ملاقات کرده، کالاها و ایده‌هایشان را باهم مبادله می‌کنند. به باور سمیر امین، (اقتصاددان مصری تبار)جهانی‌شدن عبارت است از برقراری یک بازار جهانی برای کالا و سرمایه و پیشرفت به سوی نظام جهانی تولید.

درجهانی شدن هرکدام از کشورها دارای مزیت‌ها، امکانات گسترده و متنوع، خدمات علمی- فنی بهداشتی و ظرفیت‌های اقلیمی و زیرساختی هستند که تعامل و تبادلات ملت‌ها در آن ضمن کاهش تنش و منازعات پیوند، افزایش رفاه و صلح و دوستی را به دنبال خواهد داشت. بی‌گمان آنچه این پدیده دیرین اما پررونق را از جایگاهی نافذ برخوردار کرده کارآفرینی و ایفای نقش آن دریک نظام بین‌المللی پیوسته و درهم تنیده است. امروزه جهانی شدن توانسته است با ویژگی‌های خاص خود؛ یکپارچگی اقتصادی، تعاملات گسترده سیاسی، مشارکت کنشگران دولتی و غیردولتی در پیمان‌ها و سازمان‌های متکثر، تحول در ارتباطات و فناوری بسترهای مناسبی را برای رشد کارآفرینی و در نتیجه فرآیند توسعه فراهم کند. کارآفرینی فرآیندی پویا و راهبردی اثر بخش و از مهم‌ترین ابزارها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع شناخته می‌شود که بیش از هر چیز نیازمند تزریق عقاید و ایده‌های نوآورانه است. از جمله ویژگی‌های بارز کارآفرینی فراخ بودن ظرفیت و مقیاس عمل آن به معنای عبور از مرزهای سیاسی و جغرافیایی یک کشور و ایفای نقش فعال و تعیین‌کننده در گستره گیتی است. به عبارتی واضح‌تر، کارآفرینی با تنظیم و توسعه تعاملات در عرصه فراملی هم پیش شرط جهانی‌شدن و هم محرک آن محسوب می‌شود.از دیدگاه اندیشمندان حوزه کار آفرینی، «شناسایی فرصت‌ها» شاه کلید و مهم‌ترین رسالت کارآفرینان است که می‌تواند به ایجاد ثروت‌ها و رونق کسب‌وکار منجر شود.

امروزه صاحب‌نظران، ورزش را یکی از زمینه‌های مساعد برای رسیدن به تغییرات اقتصادی و اجتماعی مطلوب و با ثبات می‌دانند. طبق تعریف واژه ورزش از لغت لاتین Ludus اقتباس شده است و ریشه در بازی دارد اما ورزش هیچ گاه به‌عنوان یک بازی و سرگرمی صرف مطرح نیست، بلکه همواره به‌عنوان یک صنعت مطرح بوده و در ترکیب با زمینه‌هایی همچون IT، مهندسی پزشکی، روانشناسی، تغذیه، گردشگری، بازاریابی و گرایش‌های کارآفرینی ورزش نقش شایان توجهی را در جامعه مورد نظر به‌وجود آورده است. ورزش صنعت مدرن و پویا و در عین حال از عوامل بسیار مهم و اساسی در تامین نشاط و سلامت و نیز اشتغال جامعه محسوب می‌شود که امروزه توانسته توفیقات فراوانی را به جهت تولید ارزش‌ها در ساختار ذهنی جوامع بشری داشته باشد. بنابراین می‌توان ورزش را به سبب دارا بودن بسیاری از پارامترها، ارزش‌ها و عوامل ذهنی و عینی حاکم بر روح و جسم بشر قرن بیست ویکمی از محرک‌های اصلی در توسعه کارآفرینی برشمرد.
نسبت ورزش با اقتصاد

در دنیای معاصر تعداد مدال‌های المپیک و جام‌های جهانی نمادی از قدرت اقتصادی، سیاسی و عرض اندام ابرقدرت‌های دنیا در مراحل توسعه و پیشرفت است به‌طوری‌که فضای ورزشی از شاخص‌های توسعه یک کشور محسوب می‌شود. برنارد جیمز موسین (۱۹۸۳) برای نخستین‌بار از ورزش به‌عنوان صنعت یادکرد، به عقیده وی هرگونه فعالیت ورزشی آماتور و حرفه‌ای که موجب افزایش ارزش افزوده کالا و خدمات ورزشی شود، صنعت ورزش به‌شمار می‌آید. در واقع ورزش همراه با موج تحول و دگردیسی ایجاد شده در نظام‌های سیاسی و اقتصادی بین‌الملل، رابطه‌ای مکمل با اقتصاد برقرار کرده به نحوی که حیات و نبوغ ورزش امروزین وابسته به تکنولوژی با آن همه پیچیدگی و گستردگی، بدون سرمایه و تخصیص منابع مالی پایدار و خودتنظیمی، قطع به یقین ارتقا و غایت روشنی را درپی نخواهد داشت. در آن سو با توجه به این اصل که نظام‌های اقتصادی پویا مبتنی بر بازار آزاد گرایش ذاتی به فعالیت در بسترهای اجتماعی برای تبلیغات و جلب افکار عمومی دارند، ورزش می‌تواند کانون موثری برای برندسازی بنگاه‌ها و صنایع کارآفرین و تهییج اذهان عمومی به سمت‌وسوی آنها باشد.
سخن پایانی

با روشن‌شدن ماهیت و ابعاد مقوله جهانی‌شدن به معنای گسترش ارتباطات، اطلاعات و فناوری، پیوند و در هم تنیدگی جوامع در پهنه جهانی کارآفرینی به‌عنوان «محرک اقتصاد»، از اهمیتی مضاعف و جایگاهی استراتژیک برخوردار شده است. از طرف دیگر ورزش در کشورمان درحال تحول و توسعه است که در سال‌های اخیر توفیقات چشمگیری در جهان ورزش حاصل کرده و این امر می‌تواند در کنار ویژگی‌های منحصربه‌فرد اقلیمی و استراتژیک زمینه‌های مناسبی را برای فعالیت‌های کارآفرینانه ایجاد کند. از این‌رو توسعه ورزش بخش مهمی از توسعه اقتصادی-اجتماعی محسوب می‌شود که می‌تواند موجب رونق اقتصادی و شکوفایی اجتماعی شود بنابراین با توجه به نقش موثری که امروزه ورزش در حوزه اقتصاد و ساختارذهنی جامعه جهانی ایفا می‌کند، می‌طلبد، متخصصان و کارگزاران این حوزه در کشور با شناسایی فرصت‌ها موتور کارآفرینی را به حرکت درآورده و در این راستا با همتی بلند، گام‌های استوار بردارند چرا که ۱- دولت‌ها می‌توانند به‌عنوان بازیگران اصلی و راهبر، با ایجاد شبکه‌های کارآفرینی ضمن حمایت و همکاری با کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ سازمان‌یافته، فرهنگ و روحیه کارآفرینی را ترویج کنند.

۲- در لفافه نظام اقتصادی کشور به آن دسته از صنایع و کارآفرینان حامی ورزش، تسهیلات تشویقی و مضاعف در نظر بگیرند.

۳- باتوجه به پدید آمدن فضای مثبت، تعاملات سیاسی و گشایش‌های اقتصادی شکل گرفته برای کشورمان در عرصه بین‌الملل و رایج‌شدن گفتمان تعامل و توسعه اقتصادی، از مدیران اجرایی کشور انتظار می‌رود زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی درکنار حمایت از بنگاه‌های فعال داخلی و ترغیب آنها به مشارکت در امور حرفه‌ای ورزشی و گسترش زیرساخت‌های آن فراهم کنند تا از این پس نظاره‌گر تبدیل پندار توسعه به کردار و نهادینه‌شدن آن باشیم.
با ورزش کردن به کارآفرینی موفق تبدیل شوید

منبع:http://www.modirinfo.com/

با ورزش کردن به کارآفرینی موفق تبدیل شوید
ورزش کردن بخش جدایی‌ناپذیر تامین سلامت است، اما آیا می‌دانستید که همین ورزش می‌تواند از شما کارآفرینی موفق بسازد؟

جالب است بدانید، بسیاری از کارآفرینان برتر، برای مدت کوتاهی ورزش خاصی را انتخاب و دنبال کرده‌اند. ورزش نه‌تنها باعث می‌شود تا عضلات‌تان تقویت شود، بلکه توانایی‌های مغزتان را نیز تقویت می‌کند. مطالعات مختلف نشان داده است که فعالیت‌های ورزشی چگونه می‌تواند در بهبود عملکرد شناختی موثر باشد؛ این فعالیت‌ها جریان خون را در مغز افزایش می‌دهند. شاید باور نکنید اما تنها یک بازی فوتبال ساده قبل از برپایی جلسه طوفان فکری به شما بسیار کمک خواهد کرد.
در اینجا درباره ۶ مزیتی که ورزش کردن از طریق آن می‌تواند سلامت کسب‌وکارتان را بهبود بخشد، صحبت می‌کنیم:

کمک به شبکه سازی:

آیا شرکت در تیم ورزشی یا حتی شرکت در باشگاه تناسب اندام می‌تواند روابط کسب‌وکارتان را تقویت کند و موجب ایجاد شبکه‌ای با مشتریان آینده‌‌تان شود؟ ورزش همیشه با تیم وکار گروهی سروکار دارد؛ به همین دلیل، کمک می‌کند پنجره‌ای رو به شخصیت‌های مختلف باز کنید و با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب با بسیاری از موانع و عوامل شکست آشنا می‌شوید و در مورد مشتریان نکات ارزشمندی را یاد می‌گیرید که قبلاً نمی‌دانستید.

کاهش استرس:

ورزش کردن باعث افزایش تولید اندورفین‌ می‌شود که به‌طور طبیعی استرس را کاهش می‌دهد. انجام ورزش قبل یا بعد از کار به شما کمک می‌کند که با ذهنی آرام‌تر به کارکردن بپردازید و تصمیمات تجاری‌تان را منطقی‌تر اتخاذ کنید.

تقویت اعتمادبه‌نفس:

کمترین کمک ورزش تقویت اعتمادبه‌نفس‌تان برای دستیابی به اهدافی بزرگ‌تر در زندگی تجاری‌ است. داشتن تجربه‌ای عالی از رشته ورزشی که انتخاب کردید، می‌تواند به هر حوزه‌ای از زندگی‌تان تعمیم داده ‌شود و به شما حس قهرمانی را القا ‌کند.

با ورزش کردن به کارآفرین موفق تبدیل شوید

غلبه بر چالش‌های کسب‌وکار:

یادگیری ورزشی خاص مانند فوتبال یا بدمینتون می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا اهمیت تصمیم‌گیری و تعیین هدف را یاد بگیرند. به‌عنوان‌مثال، خانمی ۵۸ ساله تصمیم گرفت که هرروز حداقل یک ساعت، بدمینتون بازی کند و این تصمیم به او کمک کرد تا تبدیل به کارآفرین قوی‌تری شود. او کلمه نمی‌توانم را از لیست واژگانش حذف کرد و به‌سادگی توانست بر موانع و چالش‌های مسیرش غلبه کند.

بهبود انرژی:

رفع کسالت اول صبح از طریق ورزش کردن می‌تواند برای تمام روز به شما انرژی دهد. اگر افرادی که از خستگی شکایت دارند، هر روز فعالیت‌های بدنی منظم خود را ۲۰٪ افزایش دهند، خستگی‌شان تا ۶۵٪ کاهش خواهد یافت. ورزش به شما کمک می‌کند که بهتر بخوابید و خواب بهتر به معنی داشتن انرژی بیشتر برای روز آینده است.

جلوگیری از کنترل بیش از حد:

بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند که باید همه چیز را به‌تنهایی اداره کنند، اما در این صورت فرد با استرس بسیاری در برخورد با اعمال قدرت، سطح کنترل و تصمیم‌گیری مواجه می‌شود. هنگامی‌که مربی حرفه‌ای را استخدام می‌کنید تا ورزش کردن را بیاموزید، یاد می‌گیرید که به شخص دیگری متعهد باشید و درنتیجه همین واقعیت را در دنیای تجاری‌تان نیز می‌پذیرید.

شرکت در ورزش تیمی می‌تواند باعث شود که کارآفرینان در هنگام عصبانیت خود را کنترل کنند و با اعتماد بر دیگران، وظایف ضروری‌شان را پیش ببرند. این بدان مفهوم است که آن‌ها مجبور نیستند همه کارها را به‌تنهایی انجام دهند.

کارآفرینی در دنیای ورزش
بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی حوزه ورزش و سلامت جسمانی برای ورود کسب و کارها

وفایی| زمانی که صحبت از راه‌اندازی یک استارت‌آپ می‌شود، ذهن خیلی از افراد تنها به سمت ساخت یک اپلیکیشن و فروش برخی محصولات به‌صورت آنلاین می‌رود.
در صورتی که دنیای استارت‌آپ‌ها بسیار گسترده‌تر از این حرف‌هاست و تقریبا در هر زمینه‌ای می‌توانید با ایده تازه و نوآوری، کسب‌وکاری استارت‌آپی راه‌اندازی کنید.
برای آشنا شدن با برخی حوزه‌های کمتر دیده شده در اکوسیستم استارت‌آپی، در مجموعه مطالبی به معرفی برخی از آن‌ها و ظرفیت‌های موجود برای کسب‌وکارشان می‌پردازیم. در این مطلب قصد داریم با چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی حوزه ورزش و سلامت جسمانی برای ورود استارت‌آپ‌ها آشنا شویم.

چالش‌ها و راهکارهای حوزه ورزش

ورزش عمومی و همگانی

چالش‌ها
– پیچیدگی و ضعف در هماهنگی و اطلاع‌رسانی زمان و مکان رویدادهای ورزش همگانی
– مشغله زیاد و کمبود وقت برای شرکت در رویدادهای ورزش همگانی خارج از منزل
– بی‌اطلاعی از کلاس‌های ورزشی و برنامه‌های زمانی آن‌ها
– اطلاع‌رسانی بهتر در مورد مکان‌های ورزشی قابل استفاده و تسهیل رزرو آن‌ها با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین
– آگاهی از امکانات ورزشی برای معلولان
– مدیریت ناکارآمد و غیر بهره‌ور باشگاه‌ها و اماکن ورزشی
– تسهیل خریداری تجهیزات با کیفیت ورزشی و دریافت خدمات تعمیرات و نگهداری آن‌ها به صورت آنلاین

راهکارها
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و نرم‌افزاری به منظور اطلاع‌رسانی زمان و مکان رویدادهای ورزشی به عموم
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به منظور شبکه‌سازی و آشنایی افراد با یکدیگر برای انجام هم‌زمان حرکات ورزشی
– ایجاد کلاس‌های مجازی و استفاده از نرم‌افزارها برای ورزش بدون نیاز به مربی
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و نرم‌افزاری برای هماهنگی میان افراد و مربیان ورزشی
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و داشبوردهای مدیریتی به منظور تسهیل فعالیت‌های مدیریت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای خرید و سفارش و تعمیرات تجهیزات ورزشی

ایجاد سبک زندگی با تحرک

چالش‌ها
– نیاز به محرک و بی‌انگیزگی برای شروع به فعالیت
– کمبود وقت بر اثر سبک زندگی مدرن
– افزایش آگاهی و دانش عمومی از مضرات کم‌تحرکی
– نیاز به فعالیت‌های بدنی متناسب با رژیم‌های غذایی
– آموزش و فرهنگ‌سازی برای تغییر سبک زندگی
– ایجاد تحرک در حین کار

راهکارها
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به منظور شبکه‌سازی و آشنایی افراد با یکدیگر برای گسترش شبکه همراهان در ورزش
– استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش و ترویج فعالیت‌های ورزشی در منزل و بدون نیاز به مربی
– استفاده از حسگر‌ها و اپلیکیشن‌ها برای ترویج سبک زندگی سالم و یادآوری حرکات ورزشی و اصلاحی روزمره

ورزش قهرمانی

چالش‌ها
– تسهیل تعامل با مربیان برتر
– تخصص و مهارت‌های ناهمگون مربیان
– نداشتن آگاهی از مهارت‌های مناسب ورزش‌کاران برای بهره‌برداری از فرصت‌های تجاری و ورزشی پیش روی آن‌ها
– ارائه مشاوره‌های تخصصی برای بهبود عملکرد، با استفاده از فناوری‌های نوین
– ایجاد امکان هماهنگی و مدیریت کانون هواداران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین
– بی‌نظمی در بلیت‌فروشی در ورزشگاه‌ها

راهکارها
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و نرم‌افزاری به منظور ارتباط با مربیان برتر
– استفاده از پلتفرم آنلاین به منظور ارتقای توانمندی‌های مربیان در رشته‌های تخصصی
– استفاده از نرم‌افزارها به منظور تحلیل عملکرد ورزش‌کاران حرفه‌ای در رشته‌های خاص ورزشی
– استفاده از نرم‌افزارها به منظور ارائه مشاوره پزشکی یا تجاری به ورزش‌کاران حرفه‌ای
– استفاده از نرم‌افزارها برای ایجاد شبکه و مدیریت کانون طرف‌داران ورزشی
استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای خرید و فروش بلیت‌های ورزشی

ورزش آماتوری

چالش‌ها
– امکان تصحیح چگونگی انجام حرکات ورزشی افراد آماتور
– امکان پایش مستمر وضعیت بدنی در حین ورزش با استفاده از گجت‌های پوشیدنی
– امکان هماهنگی و دریافت برنامه‌های ورزشی از مربیان
– تسهیل دریافت خدمات تعمیرات و نگهداری تجهیزات ورزشی حرفه‌ای به صورت آنلاین

راهکارها
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای آموزش و اصلاح حرکات ورزشی در رشته‌های مختلف
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و گجت‌های پوشیدنی به منظور پایش وضعیت جسمی ورزشکار
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به منظور برقراری ارتباط با مربیان و دریافت خدمات ورزشی(برنامه تمرین، برنامه غذایی)
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای خرید و سفارش و تعمیر تجهیزات ورزشی

ایجاد سبک زندگی با تحرک

چالش‌ها
– نیاز به محرک و بی‌انگیزگی برای شروع به فعالیت
– کمبود وقت بر اثر سبک زندگی مدرن
– افزایش آگاهی و دانش عمومی از مضرات کم‌تحرکی
– نیاز به فعالیت‌های بدنی متناسب با رژیم‌های غذایی
– آموزش و فرهنگ‌سازی برای تغییر سبک زندگی
– ایجاد تحرک در حین کار

راهکارها
– استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به منظور شبکه‌سازی و آشنایی افراد با یکدیگر برای گسترش شبکه همراهان در ورزش
– استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش و ترویج فعالیت‌های ورزشی در منزل و بدون نیاز به مربی
– استفاده از سنسورها و اپلیکیشن‌ها برای ترویج سبک زندگی سالم و یادآوری حرکات ورزشی و اصلاحی روزمره

استارت‌آپ‌های ورزشی موفق دنیا

ترویج و توسعه ورزش
استارت‌آپOfo به کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین از طریق به اشتراک‌گذاری دوچرخه بدون ایستگاه، در بیش از ۲۵۰شهر مختلف جهان پرداخته است. پلتفرم طراحی شده قابلیت دانلود رایگان و نصب بر روی تلفن همراه را داشته که برای استفاده، کاربران می‌توانند با اسکن کد QR روی دوچرخه انتخابی، با دریافت رمز عبور و پرداخت هزینه، قفل دوچرخه را باز نموده و پس از استفاده و رسیدن به مقصد، در هر زمان و هر مکانی، آن را برای دسترسی کاربر بعدی(بدون نیاز به محل مشخص) پارک و قفل نماید. اجرای این برنامه علاوه بر اثرات اقتصادی و زیست‌محیطی، ارزش افزوده فرهنگی نیز به دنبال خواهد داشت.

بهبود فرآیندهای باشگاه‌داری و مدیریت ورزشی
شرکتgoalline به طراحی داشبوردی برای مدیریت باشگاه‌های ورزشی پرداخته است. مدیریت مالی، ساعات ورزشی و برنامه‌ریزی مربیان از جمله فعالیت‌هایی است که این نرم افزار مدیریت می‌کند. همچنین این نرم‌افزار امکان ارائه آمارهای تخصصی را نیز دارد. کاربر می‌تواند برای عضویت در این پلتفرم با پرداخت حق عضویت، بسته به ورزش مورد نظر خود از پلتفرم استفاده نماید.

واسطه بین ورزش‌کاران و ارائه‌دهندگان خدمات ورزشی
شرکتcoach up به طراحی پلتفرمی به منظور اتصال مربیان تخصصی و ورزش‌کاران حرفه‌ای پرداخته است. در این پلتفرم که به صورت اپلیکیشن نیز در دسترس است، فرد می‌تواند در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فیتنس، بسکتبال، بیسبال، تنیس، فوتبال، شنا و غیره مربی موردنظر خود را انتخاب و ساعت‌های مد نظر خود را با مربی مربوطه هماهنگ نماید. مربی در این اپلیکیشن به ۳شیوه می‌تواند با ورزش‌کار همکاری نماید؛ روش نخست آموزش خصوصی برای یک ورزش‌کار است، روش دوم برای ورزش‌های گروهی برای تعدادی از ورزش‌کاران به صورت گروهی آموزش داده می‌شود و آخرین روش نیز برقراری ارتباط از طریق وب و آموزش نکات به ورزش‌کار به صورت آنلاین است. استفاده از ورزش‌کاران حرفه‌ای سرشناس و ارائه برنامه‌های قهرمانی این مربیان از جمله ویژگی‌های این نرم افزار به حساب می‌آید.تحلیل، مشاوره و ارائه راهکارهای بهبود به ورزش‌کاران
استارت‌آپAlisports قصد دارد با ارائه پلتفرمی مدیریت اقتصاد ورزش را در چین بهبود دهد. Alisports قصد دارد صنعت ورزش را به طور کلی تقویت کند و از طریق تجارت الکترونیکی، رسانه‌ها، فروش، پخش تلویزیونی، سرگرمی‌های خانوادگی، فناوری هوشمند، محاسبات ابری، اطلاعات بزرگ و خدمات مالی، به مصرف‌کنندگان‌خدمت ارائه کند. این استارت‌آپ در حال تلاش برای توسعه پلتفرم اصلی اقتصاد ورزش در چین است. این شرکت قصد دارد با استفاده از داده‌های بزرگ، صنعت ورزش را با ایجاد یک پایگاه پایه‌ای از اقتصاد ورزشی چین بهبود بخشد.
آموزش و ارتقای سواد ورزشی
شرکت SPORTSY یک پلتفرم آموزشی مبتنی بر تلفن همراه را برای یادگیری، آموزش و بهبود مهارت‌های کلیدی ورزش‌کاران تازه‌کار در زمینه‌های مختلف ورزشی با ارائه فیلم و توضیح دقیق حرکات، طراحی کرده است. کاربر می‌تواند با انتخاب ورزش مورد نظر خود از میان مهارت‌های آن، مهارت مورد نظر خود را انتخاب و فیلم آموزشی برای آن ببیند. در میان ویژگی‌های این پلتفرم، رقابت با اعضای دیگر، آپلود فیلم از چالش فرصت‌های خود و گرفتن بازخورد از مربیان ورزشی،و راهنمایی از مربیان با ثبت نظر خود می‌باشد. ورزش‌هایی که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد عبارت‌اند از: فوتبال، بیسبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، اسکیت، گلف، هاکی، تناسب اندام و …

ارائه گجت‌های بهبوددهنده فعالیت‌های ورزشی
استارت‌آپ Moov با استفاده از هوش مصنوعی یک گجت پوشیدنی به شکل ساعت طراحی کرده است که کاربر می‌تواند با استفاده از آن یک مربی شنیداری برای ورزش‌های مختلف داشته باشد. این دستگاه همچنین عملکرد کاربر را پایش و ذخیره می‌کند. در اپلیکیشن پشتیبان این گجت کاربر می‌تواند فعالیت ورزشی مورد نظر خود را انتخاب کرده و با شروع فعالیت مربی مجازی به صورت شنیداری روند صحیح انجام حرکات ورزشی را به کاربر توضیح خواهد داد. همچنین کاربر می‌تواند داده‌های فعالیت‌های پیشین خود را نیز در پایگاه داده حساب‌کاربری خود مشاهده کند.

فهرست

کارآفرینی درورزش

چگونه در صنعت ورزش، کارآفرینی کنیم؟

فعالیت‌های کارآفرینی در ورزش

کارآفرینی ورزش تا حد زیادی در ورزش حرفه‌ای رخ می‌دهد

هم لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای و هم آماتور کارآفرین هستند.

اهمیت کارآفرینی در ورزش

کارآفرینی ورزشی با کاربرد استراتژی‌های کارآفرینی

تعریف کارآفرین از منظر شومپیتر

کارآفرینی شامل افرادی در محیط ورزشی است که ذهنیتی را توسعه می‌دهند

کارآفرینان برخلاف مدیران

کارآفرینی در ورزش و نوآوری اجتماعی

کارآفرینان ورزشی ظرفیتی شناختی دارند

سه بعد حیاتی کارآفرینی درورزش

در البسه ورزشی بانوان می‌توان کارآفرینی داشت

کارآفرینی ورزش در پرتو جهانی‌شدن

یکپارچگی اقتصاددرنظام بین الملل

ورزش، یکی از زمینه‌های مساعد برای رسیدن به تغییرات اقتصادی و اجتماعی مطلوب و با ثبات

نسبت ورزش با اقتصاد

کارآفرینی ورزش و جهانی شدن

کارآفرینی ورزشی چگونه به بهبود اشتغال کمک می کند؟

چگونه می توان به یک کارآفرین ورزشی عالی تبدیل شد

نگاه همه جانبه به کارآفرینی ورزش

چالش‌ها و راهکارهای حوزه ورزش ورزش عمومی و همگانی

کارآفرینی در ورزش و ویژگی آن

ویژگی های کارآفرینی در ورزش.

کارآفرینی در ورزش در چه بخش های امکان پذیر است

شیوه های نوآوری درکارآفرینی ورزش

داستانی از تجربه موفق کارآفرینی ورزش-Rachel Ziets: از دوره کارآفرینی تا فروش محصولات ورزشی

معرفی برترین برندهای دنیا در عرصه ورزش

داستانی فوق العاده از اسرار موفقیت و اوج گیری برند و کمپانی نایک

اگر ریسک پذیر نیستید باید خود را از کسب و کار کنار بکشید

داستان فیلیپ نایت

۱۰ رمز موفقیت فیلیپ نایت، خالق شرکت نایک

داستان موفقیت آدیداس، نام اول پوشاک ورزشی

معرفی برترین برندهای دنیا در عرصه ورزش

تاریخچه و داستان موفقیت برند بالنسیاگا balenciaga ، معروف ترین و پرفروش ترین کفش و کتونی در جهان

داستان جابولانی، توپ فوتبال مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

آدیداس و توپ جام جهانی

انتقادات به توپ جام جهانی پیش از آغاز جام

فیلم نحوه ساخت توپ جام جهانی
دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی و ورزش

تعداد مشاهده: 4531 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 104

حجم فایل:478 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    104اسلاید