پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)

دسته بندي : پاورپوینت » توریسم
پاورپوینت خانه آبشار ( کوفمن ) : اگر بخواهید برای درس آشنایی با معماری معاصر یکی از بناهای مشهور غربی را تجزیه و تحلیل کنید، باید به اطلاعاتی از قبیل ؛ طراح معمار ، ویژگی های طراحی بنا و سبک طراحی دسترسی داشته باشید. امروز در آرچینا ما موضوع پاروپوینت تحلیل خانه آبشار ( خانه ادوارد جی کافمن ) فرانک لوید رایت را برای شما انتخاب کرده‌ایم و در قالب ۲۲ اسلاید مفید و کامل و بدون مطالب تکراری در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

سبک معماری ارگانیک چیست؟

نمایشگر ویدیو

00:00
04:20


خلاصه ای از توضیحات ارائه شده در فایل آشنایی با طراحی معماری پاورپوینت خانه آبشار :

تعریف سبک معماری ارگانیک در قرن نوزدهم توسط فرانک فرنس و لویی سالیوان شکل گرفت. هر دو معمار ، به فرم های طبیعی و سبک ارگانیک اعتقاد داشتند. اوج شکوفایی معماری ارگانیک در نیمه اول قرن بیستم و در طرح های فرانک لوید رایت مشهود است. فرانک لوید رایت به تحقیق ،یکی از مهمترین و خلاق ترین معماران قرن بیستم است . وی معمار خانه آبشار می‌باشد.

پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
فرانک لوید رایت همه چیز را در ذهن خود طراحی می‌کرد و از ترسیمات تنها برای ثبت تصوراتش استفاده می‌نمود؛ بنابراین در سپتامبر ۱۹۳۵ از بازدید کافرمای طرح ادگار جی کافمن از اسکیس‌های خانهٔ آبشار در دفتر کارش نگران نشد. با وجود اینکه هیچ نقشه‌ای وجود نداشت، رایت بی هیچ تردیدی پشت میز نقشه‌کشی خود نشست و یک پلان مختلط، یک مقطع و یک نما کشید که همه‌چیز در آن‌ها حل شده بود. هنگامی که کافمن از راه رسید و این نقشه‌ها را دید هیجان‌زده شد. پس از آن روز، علی‌رغم مشکلات تکنیکی شدید و خرج‌های سرسام‌آور، کافمن مصمم به انجام این پروزه باقی ماند. خانه آبشار به منبع الهامی برای بقیه زندگی او تبدیل شده بود.

انواع نمونه آثار برجسته معماری ارگانیک
خانه آبشار یا فالینگ‌واتر به انگلیسی Fallingwater بعنوان یکی از آثار برجسته معماری ارگانیک فرانک لوید رایت انتخاب شده است و در این فایل پاورپوینت به طور مفصل به بررسی این خانه و سبک ارگانیک معماری پرداخته میشود.

از نمونه آثار برجسته معماری ارگانیک به بناهای زیر میتوان اشاره نمود:

خانه های دشت های مسطح در حومه شهر شیکاگو
خانه ی روبی در حومه شیکاگو
تالار ساختمان فیلار مونیک
خانه متالیک فلزی ۱۹۷۴
Casa Milà in Barcelona, Spain
Hundertwasser House Vienna
Bubble House, designed by Antti Lovag and purchased by Pierre Cardin in 1990
magnificent Fallingwater House near Pittsburgh, PA. Designed by Wright
Pompidou Centre was said to express an “exoskeleton” style
the skyline of Mumbai, India
معماران ایرانی نیز که در آثارشان از سبک معماری ارگانیک استفاده نموده‌اند:
مهندس هوشنگ سیحون – دفتر کار سیحون
مقابر بوعلی سینا و نادرشاه
مهندس پاسبان حضرت – پارک جمشیدیه
مهندس مهرداد ایوانیان
“هیچ خانه ای نباید روی تپه باشد، بلکه باید جزو برآمده از طبیعت باشد تا تپه و خانه بتوانند با هم زندگی کنند و خوشحالی هر دو ، به لحاظ وجود دیگری باشد .

پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
خانه آبشاری یا درخت کاج همان خانه‌ای است که توسط معمار سرشناس فرانک لیود رایت در سال ۱۹۳۵ در یکی از روستاهای جنوب غربی پنسیلوانیا (۴۳ مایلی (یا ۶۹ کیلومتری) جنوبی‌ترین منطقه پیترز برگ طراحی شد. بخشی از این خانه با عنوان زیباترین طرح روی قسمتی از آبشار رود بیرران در بخش میل ران از شهرستان استی وارت، استان فیات پنسیلوانیا در،های نیز لورل از ناحیه هیلدز کوهستانی آلیجنی در زمان کمی پس از ارائه طرح مذکور توسط رایت ساخته شد که در بین لیست اسامی زندگی بخش اسمیت سونیان که از ۲۸ مکان تشکیل شده تحت عنوان «۲۸ جای دیدنی قبل از مرگ» قرارگرفته و ارائه این طرح در سال ۱۹۶۶ میلادی خود یک رویداد مشهور و تاریخی ملی می‌باشد. در سال ۱۹۹۱، اعضای مؤسسه معماری آمریکا به این طرح نام بهترین کار تمام وقت معماری آمریکایی را دادند؛ و نیز در سال ۲۰۰۷ طبق AIA (American’s Favorite Architecture) 29 ردیف در لیست برگزیده معماری آمریکا و به‌طور مخفیانه‌ای شکل گرفت.

دانلود پاورپوینت خانه آبشار
خانه ادوارد جی کافمن ، به خانه آبشار شهرت دارد . طراح آن رایت و محاسبات فنی آن توسط ویلیلم وپیترزا انجام شده است.

پاورپوینت معماری خانه آبشار-archina.ir
پاورپوینت معماری خانه آبشار archina.ir

بازسازی تاریخچه خانه آبشاری در ۶۷ سالگی اش این فرصت را برای فرانک لیود رایت ایجاد کرد که با طراحی‌ها و ساختارهایش از ۳ ساختمان در بناهای معماری دوباره ظهور کند. سه کار اصلی وی از اواخر دهه ۱۹۳۰ با نام‌های: خانه آبشاری، ساختمان مومی شکل جانسون درراسین، ویس کانسین و خانه هربرت جکوبس در مادیسون (ویسکانسین) دوباره او را به اوج شکوفایی در جامعه معماری برگرداند. فرضیه خانه آبشاری یکی از معروفترین فرضیات معماری است که توسط ادگارکافمن بزرگ (یکی از موفق‌ترین مردان تاجر و رئیس فروشگاه بزرگ کافمن) اجرا شد. پسرش بنام ادگار کافمن کوچک به‌طور مختصری به پاورپوینت خانه آبشار تحت نظر رایت پرداخت و بدین ترتیب ادگار بزرگ با کمک رایت و پسر خود موفق شد تا هزینه‌ای معادل با ساخت خانه‌ای در ۱۲ متر مربع را در این پروژه سرماگذاری کند.

ایده طراحی و اصول ساخت خانه آبشار با معماری ارگانیک
ایده فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright برای ساخت خانه آبشار در ادامه پاورپوینت معماری ارگانیک ppt آمده است. برنامه‌های مقدماتی این پروژه برای تأیید کافمن در پانزدهم اکتبر سال ۱۹۳۵ به وی ارائه شد. بعد از اینکه رایت بازدید دیگری را از زمین مذکور کرد به فراهم‌سازی یک تخمین با ارزش برای این کار پرداخت. در دسامبر ۱۹۳۵، معدن سنگ قدیمی غرب این پروژه دوباره بازگشایی شد تا بدین ترتیب سنگ مورد نیاز برای دیوارهای این خانه فراهم شود.

پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
رایت در طی دوران ساخت این خانه، بر خلاف دستیارش رابرت موشرکه به‌طور مدام ابه آن پروژه و زمین سر می‌زد، تنها به صورت دوره‌ای از آن محل بازدید می‌کرد. آخرین طرح‌های ترسیم شده توسط رایت در مارس ۱۹۳۶ با شروع کار بر روی پل و نیز برای شروع ساخت خانه اصلی در آوریل ۱۹۳۶ اجرا شد. تعریف فرانک لوید رایت از معماری ارگانیک در ۸ عبارت خلاصه می شود :

طبیعت
ارگانیک
شکل تابع عملکرد
لطافت
سنت
تزیینات
روح
فضا
خصوصیات این بنا در فایل پاورپوینت خانه آبشار به طور کامل همراه با تصاویر زیبا بیان شده است.

خصوصیات بنا در پاورپوینت خانه آبشار
کف ها و بام های خانه آبشار به طور چشمگیری پیش آمده است.
پنجره ها در گوشه های اتاق دیده می شوند.
ترکیبی مناسب به وسیله ی عناصر بصری از قبیل پلکان و دودکش با نمایی از سنگ و سطح زیر صمیمیت یافته است.
کف ها و سقف ها به صورت مستقلی به سمت خارج گسترش یافته اند.
اسکلت خانه به وسیله بتن مسلح ، اجرا شده است .
فضای نشیمن اصلی این خانه ، پنجره های سراسری و کف سنگی دارد. تراس بر روی آبشار ، و از چپ و راست نشیمن قابل دسترسی است . وقتی پنجره های فضای نشمین باز است ، صدای آبشار تمام خانه را در بر می گیرد. وقتی که بسته است یک پس زمینه ی آرام و زیبا از صدای آب ، در خانه طنین انداز می شود .
هسته مرکزی و عمودی این خانه ، از سنگ محلی ساخته شده و قدمتی چند هزار ساله دارد. شومینه اتاق نشیمن اصلی و سقف خانه ، از تجمع سنگ های ساییده موجود در زمین آن منطقه ساخته شده است .
اصول طراحی خانه آبشار بصورت سبک معماری ارگانیک فرانک لوید رایت
حداقل دخالت در محیط طبیعی
تلفیق حجم ساختمان با محیط طبیعی
ایجاد فضای خارجی بین ساختمان و محیط طبیعی
تلفیق فضای داخل با خارج
نصب پنجره سر تا سری
استفاده از مصالح محیط طبیعی چه در داخل و چه در خارج
نمایش مصالح به صورت دست نخورده از جمله سنگ و آجر
زیبایی بی حد و حصر این خانه بر هیچکس پوشیده نیست. آرامشی که بر فضا حاکم است راحتی خیال بیننده را دو چندان نموده و صدای آبشار نیز آرامشی درونی برای بیننده به ارمغان میاورد.سادگی و زیبایی دو واژه ای که در این بنا به کار برده شده اند و به طرز بسیار زیبایی اعمال و گسترانیده شده‌‌اند.

پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
پاورپوینت خانه آبشار (دانلود مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)
کیفیت بالای طرح معماری پاورپوینت خانه آبشار این بنا بیانگر استعداد ذاتی هنرمند و معمار این ساختمان و بنای بسیار زیباست. همه این مطالب به همراه توضیحات کامل تر و تصاویر فوق العاده زیبا در پاورپوینت موجود می باشد.

طرح داخلی این خانه آبشاری یک ناحیه را برای نشستن شکل می‌داد، که این نیز توسط رایت برنامه‌ریزی شده بود. خانه آبشاری به عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای رایت برای هر دو خاصیت پویایی اش و نیز برای پیوستگی و یکپارچگی اش به طرز قابل توجهی با محیط پیرامونش وفق داده شده بود. خانه آبشاری به عنوان یک سبک معماری خاص از فلسفه سازمانی و ذاتی رایت معرفی شد. اشتیاق و علاقه شدید رایت به معماری ژاپنی بطور قابل ملاحظه‌ای در طرح خانه آبشاری منعکس شد و بخصوص در اهمیت نفوذی سطوح خارجی و فضاهای درونی و تأکید شدید بر حفظ هارمونی بین انسان و طبیعت.

پاورپوینت خانه آبشار : معمار ژاپنی معاصر بنام تادوا آندو این‌گونه نظرش را بیان می‌کند که: «من فکر می‌کنم رایت مهمترین جنبه معماری (یعنی همان طرز صحیح بکارگیری فضاها) را از ژاپنیها یادگرفته‌است. پاورپوینت خانه آبشار وقتیکه من از خانه آبشاری در پنسیلوانیا بازدید کردم حس تشخیص و دقت فضایی یکسانی را حس کردم اما چیزی که توجه مرا به خود جلب کرد صداها و آواهای دل‌انگیز طبیعت بود که در آن خانه به خوبی شنیده می‌شدند .» شرح نبوغ رایت در یکپارچه‌سازی تمامی جزئیات طرحش تنها در عکس‌های گرفته شده از این خانه قابل درک است. این طرح که اساساً در طراحی منازل مسکونی شخصی کاربرد دارد؛ بخاطر ایجاد فضای بیشتر منطبق با سلیقه مالکان باز مجبور به کنار زدن بخشی از طبیعت شد. معروفیت این خانه به دلیل مرتبط بودنش با زمین‌های اطرافش و قرارگرفتنش درست بالای آبشاری بود که تا پائین خانه جاری بود. بخاری اصلی در اتاق نشیمن از تجمع سنگ‌های سائیده‌ای تشکیل می‌شد که در زمین آن منطقه و نیز برای ساخت سقف خانه مذکور نیز از آن‌ها استفاده شده بود. لبه سنگ‌ها که تا پائین زمین برآمدگی داشتند در امتداد کف اتاق نشیمن بدین خاطر بود تا این مکان هارمونی قابل توجهی را بین محیط خارج و داخل ایجاد کند.

رایت در ابتدا عقیده داشت که لبه‌ها باید همتراز با کف شوند، اما حالت ایجاد شده یکی از نقاط مورد علاقه خانواده کافمن بود؛ بنابراین آقای کافمن پیشنهاد کرد که «سنگها باید به همان شکل طبیعی خود باقی بمانند.» سنگ‌های کف صیقل داده شدند در حالیکه قلب خانه از حالت صاف و دشت گونه خود درآمد تا تأثیر برآمدگی‌های صخره‌های خشک را که بر اثر طوفان به وجود آمده بودند را نشان دهد. یکپارچگی با مد نظر قرار دادن جزئیات بسیط و کلی تا جزئیات ریز و فرعی اعمال شد. برای مثال، آنجا که شیشه‌ها روی دیواره سنگی نصب شدند از هیچ چارچوب فلزی استفاده نشد. شیشه‌ها و برش‌های عمودی آن‌ها در یک قسمت گود در میان سنگ کاری‌ها نصب شدند، بنابراین دیواره‌های سنگی با شیشه کاری (اعمال شده در برخی قسمت‌ها) بصورتی یکپارچه به نظر می‌رسیدند. از تیرک پیش آمده در اتاق نشیمن یک پلکان مستقیماً به سمت پائین و به طرف نهر زیر خانه امتداد داشت؛ و در فضای مرتبط که خانه اصلی را به خانه مهمانان و بخش خدمه وصل می‌کرد یک چشمه آب چکان طبیعی در داخل برپا بود که پس از آن به سمت خارج کانال کشی شده بود. اتاق خواب‌ها کوچک بودند و بعضی از آن‌ها نیز سقفی کوتاه داشتند.

معماران معروف سبک معماری ارگانیک :
فرانک فرنس ( Frank Furness )
لوئی هانری سالیوان
رالف والدو امرسون
هوراتیو گرینو
ساموئل تیلور کولریج
فرانک لوید رایت
هوگو هرینگ
آلوار آلتو
هانز شارون
فی جونز
مردم خارج از این خانه به طرف نقاط باز همچون: دالانها، بالکن‌ها، و درب‌های خروجی (دور این خانه) حرکت می‌کردند و برخی نیز از سمت این خانه رانندگی و عبور می‌کردند تا از ورودی آبشار بیرران و صدای آبی که از آن چکه می‌کرد و از منظره زیبای خانه لذت ببرند. بخصوص در طول فصل بهار وقتیکه برف‌ها آب می‌شدند و معمولاً دیواره‌های سنگی دارای کانی‌های طبیعی بودند و در زمانی که تیرهای تراس‌ها تقریباً همانند شکل صخره‌ها بودند؛ و در یک جمله زمانی که یک هارمونی کامل در طبیعت اطراف وجود داشت. این طرح پیوسته و گسترده تمامی پنجره‌ها و بالکن‌های دور تا دور ساختمان را شامل می‌شد. پلکان که از اتاق نشیمن تا نهر پائین خانه امتداد داشت (همان‌طور که در بالا نیز قبلاً به آن اشاره شد) برای شیشه‌ای افقی متحرک و در همنوایی با دیدگاه رایت، اگرچه از دیواره اصلی آبشار دور بود اما در کل قابل دسترسی بود. در دامنه بالایی خانه اصلی چهار طاقنمای بدون سقف وجود داشت که محل استقرار خدمتکاران و خانه مهمانان بود. این ساختمان دورافتاده و متصل به ساختمان اصلی دو سال بعد با بکارگیری کیفیت یکسانی از مواد در رابطه با جزئیات خانه اصلی ساخته شد. در قسمت محل سکونت مهمانان یک استخر کوچک شنا با فواره‌های آب و زهکش‌هایی به رودخانه زیرین ساخته شده بود.

پس از اینکه خانه آبشاری برای بازدید عموم گشایش یافت، سه طاقنمای بدون سقف در مسیر خانه جرکافمن حصارکشی شد تا بازدید کنندگان موزه بتوانند در آخر بازدیدشان از خانه‌ای که وگذار شده بود و با کمک راهنمای تور از کمیسیون پنسیلوانیای غربی منظره اطراف را نیز مشاهده کنند. کافمن کوچک داخل ساختمان را خود طراحی کرد تا بطرز خاصی متمایز از دیگر طرح‌های معماری داخلی رایت باشد. طرح خانه آبشاری الهام گرفته از داستان وندام است که گفته شده بود در سال ۱۹۵۹ آلفرد در کوهستان راشمور سکونت گزید (فیلم هیچکاک بنام رفتن به شمال از راه شمال غرب). رایت در ابتدا برنامه‌ریزی کرد تا این خانه را در محل سکونت طبیعی خود یعنی در یکی از روستاهای پنسیلوانیا بسازد. در حین انجام کار او رنگ‌های انتخابی خود برای طراحی این خانه را تنها به دو رنگ محدود کرد. رنگ‌های انتخابی وی این‌ها بودند: رنگ خاک سرخ روشن برای قسمت بتنی و یک نوع رنگ قرمز خاص (بنام چروکی) برای قسمت‌های فولادی.

خانه آبشار
دسته بندی: پاورپوینت » توریسم

تعداد مشاهده: 5590 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

حجم فایل:1,510 کیلوبایت

 قیمت: 9,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    آثار معماران برتر, معماری ارگانیک, معماری ارگانیک از دیدگاه رایت, معماری ارگانیک امروز, معماری ارگانیک پاورپوینت, معماری ارگانیک چیست؟, معماری ارگانیک و بیونیک, معماری معاصر

  • محتوای فایل دانلودی:
    1 فایل پاورپوینت