پاورپوینت روانشناسی محیطی درشهرسازی

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
توضیحات:
فایل پاورپوینت روانشناسی محیطی درشهرسازی،در حجم 40 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:

طراحی شهری باید بر آن باشد كه فضاهای شهری را بدانگونه طراحی كند كه چندمنظوره و یا چند عملكردی و در مقابل رفتارهای آدمی منعطف و پاسخگو باشد.

افزون سازی "قابلیتهای محیطی" در انطباق با براورده سازی "نیازهای رفتاری" شهروندی و تلاش در ایجاد و بستر سازی "تعاملات اجتماعی" و "مراودات جمعی " ، می طلبد كه نحوه "رفتارهای انسانی" و رابطه انسان و رفتارهایش در "محیط كالبدی" مورد بررسی قرار گیرد كه بدون این كنكاش "روانشناختی" ، امكان "طراحی فضای شهر" یا هرگونه "مداخله " در ساختار شهری ناممكن می شود.

بر این اساس بهره گیری از "علوم رفتاری" در "طراحی شهری" درخصوص ارتباط رفتار انسان و محیط كالبدی مهم می نماید تا بتوان به ایجاد بستری كالبدی برای "عرصه تعاملات اجتماعی " نایل شد كه شكل گیری "سرمایه اجتماعی" و "مشاركتهای جمعی " در فضاهای شهری برای یك زندگی مطلوب و افزایش "كیفیت زندگی شهروندی" را فراهم آورد.

طراحان شهری در خلق فضاهای شهر ، نیازمند شناخت روانشناسانه از رفتارهای انسان شهری هستند تا با تدقیق در نحوه تعامل این رفتارها و محیط كالبدی ، بتوانند در ایجاد محیطی كارامد و مناسب برای زندگی جمعی در ساختار شهری موفق باشند. این امر بالاخص در فضاهای شهری كه عرصه تعاملات اجتماعی و مراودات شهروندی است ، خود را بیشتر می نمایاند.

بر این اساس ضروری بنظر می رسد تا با بررسی روان شناسانه محیط های مصنوع شهری ، امكان مداخلاتی را در روند طراحی این فضاها فراهم كرد تا به ایجاد محیطی پاسخگو به نیازهای شهروندان و در عین حال منعطف با نیازهای عملكردی و رفتاری شهری ، امكان داد.

این امر از آن جهت دارای اهمیت می شود كه با نگاهی به ساختار شهری امروز می توان دریافت كه نوع و چگونگی بكارگیری شهر و خاصه فضاهای شهری بوسیله شهروندان ، با طراحی ساختار شهر هماهنگی ندارد و از همین روی است كه میزان رضایتمندی شهروندی از ساختار كالبدی شهر سیر نزولی دارد.

فهرست مطالب:
طرح مساله
روانشناسی محیطی در شهرسازی
مدعیان این رویكرد در شهرسازی
ماهیت روانشناسی محیطی
تعاریف (ماهیت محیط،ادراك محیطی،فضای شهری،انواع فضای شهری )
فضاهای شهری و زندگی اجتماعی
قرارگاه های رفتاری شهری
طراحی شهری و روانشناسی محیطی
مراحل تحقیق روانشناسی محیطی در فرایند طراحی شهری(مرحله شناخت،مرحله طراحی)
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

این فایل با فرمت پاورپوینت در 40 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مبلمان شهری (19 اسلاید)
دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 7443 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:5,388 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    Microsoft powerpoint
    WinRAR

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت