تحقیق پرورش ماهي قزل آلا

دسته بندي : کارآفرینی » شیلات
بخشی از متن
پرورش ماهي
مقدمه
موجودات زيادي شبيه به ماهي هستند و ماهي ناميده مي‌شوند اما در برخي موارد اين نامگذاري اشتباه است. مثلا آمفيوکسوس و لامپري را ماهي مي‌دانند اما اين جانوران با ماهيان ولاقعي منقرض شده و کنوني جهان اختلاف فاحشي دارند. ماهي در واقع موجودي است که حداقل داراي آرواره و فک بوده، اسکلت غضروفي يا استخواني داشته و داراي باله‌هاي شنا زوج و فرد است.
ماهيها رده‌اي از پستانداران هستند که خود به دو زير رده ماهيهاي غضروفي و استخواني تقسيم مي‌شوند. برخي از ماهيها ساکن آبهاي شيرين و برخي ساکن آبهاي شور هستند. ماهيهاي ساکن آبهاي شيرين داراي راسته‌هاي متعدد هستند. يکي از راسته‌ها ، راسته آزاد ماهي شکلان (Salmoni formes) است و تيره آزاد ماهيان که قزل‌آلا جزء آن است، يکي از تيره‌هاي اين راسته است.
خصوصيات تيره آزاد ماهيان Salmonidae
ماهيان ماده اين تيره فاقد مجراي تخم‌بر هستند و تخم پس از رسيدگي در حفره شکمي افتاده و سپس از مجراي تناسلي به خارج هدايت مي‌شود. از اينرو مي‌توان با کشيدن دست در زير شکم ماهي مولد رسيده، تخمها را به آساني از بدن آن خارج نمود. ماهيان اين خانواده در آبهاي سرد با اکسيژن فراوان زندگي مي‌کنند و در پاييز و زمستان تخم ريزي مي‌کنند.
در ميان آنها ، نژادهاي مختلف بر حسب شرايط محلي ايجاد شده‌اند که از نظر شکل بدن و نحوه زندگي باهم متفاوت هستند و به همين جهت شناسايي آنها به دليل تنوع زيادشان مشکل است. ماهيان اين خانواده يعني قزل آلا و ماهي آزاد از نظر اقتصادي بسيار باارزش و داراي گوشتي لذيذ هستند.
مشخصات قزل آلا
ماهي قزل آلا داراي بدني فشرده و باله دمي آن نسبت به ماهي آزاد بزرگتر است. ساقه دمي آن مرتفع ، سر کند و قسمت خارجي باله دمي تقريبا صاف است. تعداد فلس بين باله چربي و خط جانبي 19 - 14 عدد و بطور متوسط حدود 16 عدد مي‌باشد. تعداد خارهاي اولين کمان آبشش بين 5 - 2 عدد است که به شکل شمشير بوده و در پايين به شکل دکمه درآمده‌اند. حداکثر طول بدن ماهي قزل آلا 140 سانتيمتر و وزن آن تقريبا به 5 کيلوگرم مي‌رسد.
نحوه زندگي
ماهيان قزل آلا به هنگام ورود به رودخانه جهت ...
دسته بندی: کارآفرینی » شیلات

تعداد مشاهده: 8243 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word_قابل ویرایش

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:150 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252